Brisanje fanova na Facebooku i organski reach. Sledeći korak u plesu sa algoritmom o kome niko ne govori

Jeste li čuli za slučaj vlasnika luksuznog smeštaja u Hrvatskoj koji je temeljno i vredno podizao svoj biznis na društvenim mrežama, a zatim “pao u ambis” nakon jednog dila sa izvesnom top influenserkom?

Na početku sve je bilo extra (samo extra, samo to se traži – kaže narodnjak). On influenserki smeštaj, ona njemu objave na svojim kanalima i eto lajkova i duplo više novih pratilaca.

Odličan dil, zar ne?

A onda – kljok. Organski reach objava ovog ugostitelja praktično se precepio. Ono što je gradio godinama pretvorilo se u kamen koji je strmoglavo padao u očima algoritma.

A, zašto?

Pa, zato što novi pratioci nisu bili prava ciljna grupa. Da lajkovali su objave voljene influenserke, poslušali je i zapratili stranicu ovog divnog smeštaja i to je napravilo sjajnu priču na kratke staze. Međutim, ti ljudi nisu bili prave potencijalne mušterije. Oni nisu ti koji će izdvojiti XYZ količinu novca kako bi odseli u “svili i kadifi” niti će pratiti dalji rad dotične stranice.

Tako, umesto da svojim “follow” poguraju društvene mreže i biznis, oni su mu okačili kamen oko vrata.

Epilog svega bila je priča o neophodnosti pažljivog odabira influensera, ali pored toga niko nije postavio pitanje – Kako da se pad zaustavi, a organski reach vrati u normalu?

Imate li neku ideju?

Brisanje fanova na Facebooku – taboo tema

Brisanje fanova na društvenim mrežama nije tema o kojoj se mnogo govori. Ipak, mislim da je u pitanju značajna stavka za sve koji se bave društvenim mrežama.

Uostalom, da li ste nekada rekli klijentu: “Sada ćemo malo da pročešljamo tvoje pratioce i da pobrišemo par hiljada njih”?

Verovatno niste jer: “Koji bi klijent pristao na to?”. A i frka je. Kada jednom obrišeš fana, nema više vraćke.

Ljudi uglavnom razmišljaju kako da nagomilaju što više pratilaca (pa ako treba i kupovinom istih) vodeći se parolom – U broju je snaga.

I da, sve je to jako lepo, divno i krasno pod uslovom da se dobijaju pravi fanovi/potencijalni klijenti. U suprotnom…

Algoritam ne prašta

Da vidimo ukratko kako radi Facebook algoritam.

Stranice koje imaju veći broj interakcija i kvalitetan sadržaj dobijaju veći organski reach i news feed vidljivost. I obrnuto, organski reach pada sa manjom interakcijom sa objavama jedne stranice.

Bez obzira na sva druga ograničenja i seckanja koja sprovodi Facebook, ovo je konstanta. Uostalom, ovaj manir je zajednički za sve društvene mreže.

Šta ovo znači za jednu Facebook stranicu? Ukoliko ona ima pratioce koji se ne upuštaju u interakciju sa objavljenim sadržajem – pogađaš – smanjuje se organski reach, a time pravi fanovi ostaju uskraćeni.

Drugim rečima, algoritam ne prašta. Kod njega ne rade emocije, izgovori i jadanja. Samo hladno i proračunato primenjivanje pravila – bez izuzetaka.

Ako imaš lažne ili beskorisne pratioce na stranici logika je jasna – potrebno je da ih ukloniš, a onda će algoritam ponovo početi da pleše sa tobom.

Organski reach

Ali, ako pričamo o stranicama koje imaju npr. 50.000 pratilaca pronalaženje onih koje je potrebno obrisati je naporan i zeznut posao, pa se postavlja pitanje da li raditi ovako nešto ili ne. Koji su kriterijumi?

U principu, ukoliko stranica radi kako treba i ima dobar organski reach – “boli te uvo” da se upuštaš u ovaj posao i možeš slobodno da ignorišeš lažne i nezainteresovane fanove jer ih, očigledno, ima malo. Međutim, ukoliko postoji drastičan pad u interakciji, a organski reach “nije sav svoj” – vreme je za “magičnu čokoladicu”.

Spremi lonac kafe, ako piješ istu, i kreni polako u identifikaciju pratilaca koje je potrebno amputirati.

Naravno, prvi na listi osumnjičenih su oni bez profilne slike, a zatim pratioci sa iz zemalja ili sa teritorija koje ti nisu u sferi interesovanja.

Dobra je praksa da popišeš sve fanove koji su stupili u interakciju sa najpopularnijim objavama stranice u poslednjih godinu dana kako se ne bi desilo da odsečeš neku od osoba koje su zaista pravi fanovi. Dodatno, ovo možeš iskoristiti i da obraduješ nekog od najvernijih fanova iznenadnim poklonom…

Organski reach se vraća kući

Po završetku ovog rudarskog posla, naravno ako je sve obavljeno kako valja i trebuje, algoritam će ponovo početi da radi za tebe.

Samo bez zavaravanja. Ovde pričamo o satima i danima veoma zahtevnog posla, ali posla koji će na kraju doneti značajne rezultate.

Cilj je da stranica ima fanove koji lajkuju, šeruju i komentarišu njene objave, a Facebook će potom početi da gura njen sadržaj što će veoma brzo pozitivno odraziti na organski reach.

 

Imate li ovakvih iskustava?

Da li vam je neko ikada tražio brisanje fanova na Facebooku?

Smatrate li da je ovakav posao uopšte potreban ili ne?

Recite nam u komentaru.

Ivan Radojičić
Ivan Radojičić

Niz godina se bavim svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na Copywriting, SEO i društvene mreže. Jedan sam od autora na sajtu mojafirma.rs, 011info.com, promobi.rs i više drugih. Već nekoliko godina održavam kurseve vezane za oblasti kojima se bavim i do sada sam imao zadovoljstvo da kroz moj program prođe više od 600 ljudi.

Članaka: 18

One comment

  1. Mislim da nema potrebe brisati fanove, već da je to način medija da natera vlasnika stranice da investira u reklame. Targetiranjem svojih fanova mogao bi da ih „reaktivira“ dok ne postanu top fanovi, a onda bi se organski reach oporavio. Pretpostavljam da je tako.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *