Seča organskog reacha je u toku. Kako Facebook grupama doskočiti “šećernoj” mreži i sačuvati kintu u buđelaru

1267
0
Podeli:

Jasno ti je da Facebook, polako, ali sigurno, smanjuje organski reach, gotovo iz meseca u mesec. Dakle, džaba ti 20.000 pratilaca kada tvoje objave neće videti više od njih 500 i to ako baš imaš znanja i sreće. Drugim rečima, zlatnom dobu besplatnog reklamiranja na Facebooku konačno je odzvonilo. Nokaut! Kraj.

Ili, zapravo nije, a sam Facebook moguće je pobediti njegovim oružjem – Facebook grupama.

Gde se dede organski reach?

Onomad kada je čika Mark Zuckerberg (po srpski Marko Šećerović) namamio pola čovečanstva na Facebook, bilo je pravo vreme da se započne seča organskog reacha. Razlog je, naravno, bio novac.

Smanjenjem besplatnog dosega objava i menjanjem algoritma, stranice su prinuđene da troše novac kako bi dobile pažnju publike. Odjednom, više nije važno koliko imaš fanova i koliko se cimaš. Za “Dž” možeš dobiti publike samo “na kašičicu”. A, kako bi se to osiguralo, Facebook je smanjio doseg objava i privatnim profilima. Čisto za slučaj da neko šeruje tvoju objavu jer: Viral – neprijatelj profita društvenih mreža broj 1.

I tako sada imamo 6 miliona aktivnih oglašivača na Facebooku koji sipaju novac u džepove gosin Šećerovića. Sve to dovodi do poskupljivanja klika i borbe za publiku u kojoj, opet, pobeđuje onaj ko se popne na deblji novčanik.

I sve je ok dok imaš novca da plaćaš, privlačih klijente i obrćeš kapital. Što će reći, veliki u ovoj igri opstaju bez problema. Problem nastaje kada si mali, kada gledaš da uštediš svaki dinar jer ga, zapravo, nemaš.

I dolazimo do…

Facebook grupe za maksimalnu vidljivost

Verujem da će se svaki marketar složiti da je zajednica osnova marketinga. Uostalom zajednica je osnova funkcionisanja ljudi u svakoj oblasti. S druge strane, Facebook biznis stranice zapravo nikada nisu bile mesto na kome se okuplja zajednica već fanovi.

Zapravo, na ovoj društvenoj mreži, zajednice se okupljaju na Facebook grupama u kojima svi članovi dobijaju notifikaciju o novom postu. I tako je od samog starta.

(Jeste to je ono što već svi znamo. Reci nešto novo.)

Ok, to su činjenice. Da vidimo kako iskoristiti Facebook grupe za povećanje organskog reacha.

Prvo i osnovno – spamovanje grupa zaboravi i izbriši sa liste mogućnosti. Ne samo da se ovakvim ponašanjem traći vreme, već si na odličnom putu da ljude počneš da nerviraš do te granice da će se okrenuti protiv tebe.

Umesto toga pokreni svoju Facebook grupu u koju ćeš okupiti ljude iz svoje ciljne grupe i stvorititi zajednicu koja će zapravo videti i čuti ono što imaš da im kažeš.

Sjajno, zar ne.

Postoji samo jedan problem…

Kako privući ljude da se pridruže tvojoj grupi?

Ovaj marketinški zahvat može se obaviti u tačno 3 koraka. Računam da znaš kako se grupa pravi i zato ne želim da ti oduzimam vreme. Bolje da se bacimo na “šećerni valcer” koji će doneti organski reach.

1.    Povezivanje Facebook grupe i Facebook stranice

Oglašavanje grupe sa pozivom za učlanjenje jeste mogućnost, ali obično košta mnogo i ne daje baš neke rezultate. Naravno, ovo ne važi ako si već poznata faca i td.

Međutim, povezivanje Facebook grupe i stranice koju već imaš ne košta ništa, a može da donese puno.

Ovo povezivanje je prilično jednostavan proces, a ukoliko ti je potrebno uputstvo ćeš naći ako klikneš ovde.

 

2.    Pozovi fanove da se priključe grupi

Sada je vreme da pozoveš fanove stranice da se učlane u grupu. I ovo je jednostavno uraditi preko Add members opcije.

Sada imaš priliku da istini pogledaš u oči i saznaš koliko je dobro vođena Facebook stranica i koliko pravih fanova ona zapravo ima. Ako je posao dobro obavljan možeš očekivati da će najmanje polovina fanova prihvatiti tvoj poziv. Sve ispod toga je siguran znak da je potrebno menjati pristup u daljem radu. Imaj u vidu da će objave u grupi videti svi članovi i, ukoliko se ošljari, grupa vrlo brzo može ostati prazna.

Potrebno je još znati da Facebook ne dozvoljava pozivanje svih ljudi od jednom. (A, kako drugačije). Limit je 50 ljudi dnevno uz pomoć ručnog upućivanja zahteva, ali na muci se poznaju junaci.

Šta ukoliko je stranica nova i nema baš nešto fanova?

 

3.    Reklamirajte Facebook stranicu

Praksa je pokazala da je ovo daleko efikasniji način za dolazak do novih fanova/članova grupe nego li reklamiranje same grupe.

Targetiraj ljude što pažljivije i detaljnije kako bi oglas došao do onih kojima su proizvodi i/ili usluge koje nudiš zaista potrebne ili za koje su pokazali interesovanje. Na stranici većina brendova samo želi što više fanova, ali kada je u pitanju grupa, tu se želi hard core ekipa koja će postati i ostati deo zajednice.

I da, posebno obrati pažnju na vizual koji ćeš postaviti u ovom oglasu, budući da je formatirana različito od onih na “običnim” oglasima, ali i na tekst kako bi bio što zanimljiviji i privlačniji ciljanoj publici.

Nakon što se pojave novi lajkovi, ostaje da pozoveš ljude u grupu. I što brže to uradiš, radije će prihvatiti pozivnicu. Zato je preporučljivo pozivati ljude na dnevnoj bazi sve dok traje kampanja.

 

I to je to. Efikasan način da se mali biznis izbori sa jačom konkurencijom. Samo, sve ovo nije kraj već zapravo samo početak. Potrebno je puno rada kako bi se zajednica držala na okupu uz pružanje korisnih saveta koji će održati pažnju ljudi na onome što radiš. A onda, kada potreba sazri, gde mislite da će ljudi potrošiti svoj novac?

Podeli:

Ostavi komentar