Dobro pozicioniran sajt bez SEO optimizacije? Nije nemoguće

868
0
Podeli:

Daleko od toga da je SEO optimizacija web sajta nepotrebna i prevaziđena umetnost. Naprotiv. Dobar onpage i offpage SEO jeste i biće od ogromne važnosti za uspeh sajta. SEO je tu i neće magično nestati potreba za njim.

Međutim, nije sve crno – belo, a princip “ako ti sajta nema na prvoj strani Googla, onda ni ne postoji”, nije zakon uklesan u kamenu.

Probijanje firme na tržištu nije lako. Mnogi su probali, malo ih je preživelo da pričaju o tome. Razlog – loš ili nepotpun internet marketing, ili bolje reči nastup na internetu.

Često se zaboravlja da suština internet marketinga leži u vođenju borbe na više frontova istovremeno. SEO optimizacija je samo jedan deo ovog poduhvata i, sama za sebe, neće dati rezultat koji želite.

Potrebno je još nešto.

3 stuba za uspešan web sajt

Optimizacija sajta, dobar sadržaj i društvene mreže – 3 stuba za siguran uspeh

Ma koliko dobro se pozicionirao sajt u rezultatima pretrage, ukoliko posetiocima ne nudi fantastičan sadržaj koji će ih juriti preko društvenih mreža, ljudi će jednostavno otići bez nade za povratak.

Recimo da ste odlučili da pazarite automobil. Nov ili polovan, sve jedno. Kako ćete započeti potagu?

Naravno na internetu, a gde drugo. Ukucali ste šta tražite, dobili rezultate i otvorili neki od sajtova koji su zahvaljujući SEO optimizaciji, logično, izašli na 1. strani Googla. Međutim, dočekala vas je neka mala slika na kojoj se jedva nazire da je uopšte automobil na njoj i rečenica u pokušaju sa cenom i brojem telefona. Informacija koje vas zaista interesuju, naravno, nema na vidiku.

Sada ste pred dilemom. Da li da zovete i pokušate da iscedite informacije od prodavca, ukoliko vam se javi na telefon, ili da tražite dalje? Šta vam je lakše?

Klik i otišli ste do sajta koji vam pruža ono što želite. Jer ko će da troši vreme i živce. Naučili ste samo da 1. strana Googla ne garantuje kvalitet.

Sada zamislite da ste na Facebooku i “puf”. Pojavio vam se oglas za prodaju automobila. Kliknete i… bum. Došli ste na sajt sa fotkama kola iz svakog zamislivog ugla i tekstom koji detaljno opisuje sve što vas zanima, sa sve komentarima ranijih kupaca. A sve to vizuelno upakovano tako da vam je doživljaj potpun. Niste gubili vreme tražeći auto po internetu, niste se pitali na kojoj je strani Googla niti da li se radi o pouzdanom prodavcu.

Kome ćete ukazati poverenje? Odlično SEO optimizovanom ili sajtu koji vam je pružio informacije koje ste tražili?

Dakle SEO jednostavno nije dovoljan.

Da sumiramo. Da bi se postigao uspeh neophodno je izgraditi sva 3 stuba:

  • SEO optimizacija koja će sajt dobro rangirati u rezultatima pretrage
  • Copywriting – tekstovi i fotografije koje mame posetioce sajta i nude im, iznad svega, koristan sadržaj
  • Nastup na društvenim mrežama – kojim se gađaju pravi ljudi u pravo vreme.

Kako to iskoristiti i primeniti u praksi?

Google vs Facebook i društvene mreže

Pa da počnemo. Pretpostavimo da je SEO optimizacija, prvi od 3 stuba prodajnog hrama zvanog web sajt, urađena baš kako treba.

Da se razumemo, Google i Facebook su broj 1 rivali na internetu. Štos je iskoristiti ovu borbu titana u svoju korist. A za to je potrebna upravo dobra taktika.

Kada je u pitanju dolazak do kupaca, ove dve kompanije posluju na potpuno različitim filozofijama. Stariji Google, s jedne strane, cilja na to da će osoba koja traži nešto to i pronaći na internetu. Naravno zahvaljujući SEO optimizaciji i pretrazi. S druge strane, Facebook i društvene mreže pod njegovim patronatom (Instagram i Twitter) se vodi idejom da sadržaj treba sam da dođe do kupca, tj. korisnika socijalnih mreža, čime se izostavlja gubljenje vremena na pretraživanje onoga što tražimo.

I tu dolazimo do prelomnog momenta koji je najbolje ilustrovati na konkretnom primeru. U pitanju je sajt koji u Srbiji prodaje izvrsne inostrane čajeve za mršavljenje i detoksikaciju.

Ovaj sajt, zamislite, nema urađen SEO. Čak nije ni prijavljen na mrežu kako treba. Ipak, vlasniku donosi kontinuiranu prodaju i stalne prihode.

Kako je to moguće?

Sajt posluje preko društvenih mreža – to je bar jasno. I to primarno preko Instagrama i Facebooka. I ne samo to. Pruža kvalitetan sadržaj, odlične fotografije i infografike na sajtu i, paralelno, na društvenim mrežama daje korisne informacije koje nisu prodajnog tipa.

Rezultat – veliki broj poseta sajtu, odlično zadržavanje kupaca, konstantan rast interesovanja i… bolja pozicioniranost na Googlu!

Pa kako kad izostaje SEO optimizacija?

Koliko god se Google i Facebook krljali i gurali klipove u točkove jedan drugome, ne mogu da se ignorišu. Google je primoran da prizna veliku posetu sajtu bez obzira što dolazi sa društvenih mreža i, u skladu sa tme, gura sajt na bolju poziciju u rezultatima pretrage.

Naravno, i za obrnutu situaciju važi isto. Ako sadržaj dobija puno deljenja, komentara i lajkova, bez obzira što se radi o eksternom linku sa nekog sajta, Facebook mu ništa ne može. Njegovo širenje će se nastaviti jer pruža ljudima odgovor na jedno jednostavno, i marketinški najvažnije pitanje “Šta ja imam od toga?” To je jedino što zanima kupca.

Kada imaš 2 popularnost dođe sama

Da zaključimo. Koliko god Google bio tiranin koji ne dopušta vrdanje od pravila koja je sam propisao, kvalitetan nastup na društvenim mrežama i zanimljiv sadržaj za njega su isto što i kriptonit za Supermena.

Ako su prisutni inspirišući i kvalitetni sadržaji koji su pravi mamac za ciljnu grupu i ukoliko je sve praćeno izvrsnim poslovnim vođenjem društvenih mreža, dobra pozicija u pretrazi na Googlu doći će sama. Sve o društvenim mrežama saznajte na Facebook kursu.

Sve o SEO optimizaciji možete saznati na kursu SEO optimizacije.

A sad na posao, ljubi vas vaša tetka Špaga.

Podeli:
Ivan Radojičić

Ostavi komentar