SEO optimizacija za copywritere. Kako da pišem tekstove za web i zaradim više?

1435
0
Podeli:

Ako se bavite copywritingom, odnosno pisanjem prodajnih tekstova za web, zasigurno ste razmišljali kako da podignete vrednost tekstova koje kreirate i bolje naplatite svoj rad. Odgovor na ovo pitanje je jednostavan – SEO optimizacija za copywritere, odnosno pisanje SEO optimizovanog sadržaja koji će se bolje pozicionirati u rezultatima pretrage na internetu.

SEO copywriting = veća zarada

Reči su od najveće važnosti za SEO copywriting. Ulaganje vremena i napora u odabir pravih ključnih reči predstavlja značajan deo u pravljenju efektnog sadržaja.

Ukoliko ste slobodni strelci, ili freelance copywriting spada u sferu vašeg interesovanja, velike su šanse da su vas klijenti već pitali da li pišete SEO optimizovane tekstove. Ako je vaš odgovor bio “ne”, propustili ste priliku za dobru zaradu.

Razlog je jednostavan. Naručiocu je isplativije da vam, kao kreatoru teksta koji je već ušao u tematiku, odmah plati dodatni rad nego li da unajmljuje i iznova plaća SEO stručnjaka koji tek treba da se upušta u istraživanje.

Da odmah rasčistimo šta SEO optimizacija za copywritere znači za vas.

Ukoliko jedan copywriting tekst vredi, recimo, X novca, SEO optimizovan tekst vredi dva, tri, ili čak četiri puta više. Sve zavisi od težine materije o kojoj pišete, istraživanju koje je potrebno sprovesti i konkurencije u datoj niši.

SEO copywriting za vas u praksi znači da na sebe, pored kreiranja sadržaja, preuzimate značajnu ulogu u osmišljavanju strukture web sajta, njegove organizacije i istraživanje ključnih reči za SEO copywriting tekstove.

U celoj priči, kao osobe koje će pisati SEO tekstove, imate još jednu veliku dobit – SEO optimizacija za copywritere zapravo znatno ubrzava i olakšava pisanje teksta. Naravno, ukoliko znate par trikova.

Dakle, mnogo je razloga da od sada pišete isključivo SEO optimizovane copywriting tekstove.

Kako SEO optimizacija za copywritere ubrzava pisanje teksta?

Pre nego što nastavimo o cakama za brže pisanje morate znati sledeće. Da bi sadržaj bio optimizovan za web pretraživače, neophodno je sprovesti valjanu analizu ključnih reči i znati kako ih implementirati na prava mesta. Inače, ako niste znali, ključne reči su fraze koje neko ukucava u Google kada pretražuje internet. Nikada nije u pitanju samo 1 reč, već se uvek radi o sintagmi (“ogrlica” nije ključna reč jer se sama reč može odnositi na više stvari, ali “ogrlica za psa”, “ogrlica za poklon”… jesu ključne reči).

Glavna mesta gde treba postaviti ključne reči u tekstu su:

  • Naslov teksta
  • Prvi paragraf
  • Međunaslovi
  • Ostali paragrafi gde ključne reči treba rasporediti u odgovarajućem ritmu

 

OPREZ: SEO optimizacija za copywritere, ako niste pažljivi, može vas povući da napravite jednu grešku – a to je optimizacija teksta za samo jednu, glavnu, ključnu reč. Ovakva praksa dovodi do pisanja “tankog” i neuverljivog sadržaja koji se ne obraća ni širem kontekstu niti detaljima teme o kojoj se piše. To, pak, dovodi do raspršivanja korisnih informacija na više tekstova i web stranica čime se smanjuje vrednost, tj. autoritet, svake od njih. Time se narušava arhitektura samog sajta i mogućnost njegovog dobrog pozicioniranja u rezultatima pretrage.

Zato svaki tekst treba pisati uz korišćenje makar 3 ključne reči koje su relevantne za datu temu. Jednu ključnu reč biramo kao glavnu, odnosno fokusnu ključnu reč, koja će biti dominantna i predstavljati lokomotivu koja vuče ostatak teksta.

Imajući u vidu sve rečeno, kako SEO optimizacija za copywritere ubrzava pisanje teksta?

I pre nego što se zapitate da li navedene stavke zapravo usporavaju rad jer, ipak, pored kreiranja teksta, sada još treba voditi računa i o ključnim rečima, znajte da je situacija zapravo obrnuta.

Caka je u tome da pravila SEO optimizacije za copywritere iskoristite u svoju korist na sledeći način:

1. Fokusna ključna reč bi trebalo da se nađe u naslovu teksta

U prevodu to znači da polovinu dobrog naslova već imate. Potrebno je dodati kašičicu kreativnosti, 2 kapi dobiti i… ta-da. Dobili ste sjajan SEO optimizovan naslov.

Da ilustrujemo na jednostavnom primeru.

Recimo da za prodavnicu lovačke opreme pišemo tekst o štapovima za pecanje koji su na sniženju.

“Uštedi novac, budi pravi ribolovac. 30% popusta dok traju zalihe” je naslov koji je možda domišljat i “catchy”, ali nema pravu ključnu reč u sebi i Google ga neće voleti kao što bi mogao.

Međutim, uz dodatak ključne reči “štapovi za pecanje” i malo začina dobijamo verziju koja će tekst bolje pozicionirati u pretrazi:

“Štapovi za pecanje koji krase prave alase. Upecaj kapitalca sa 30% popusta. Uštedi novac budi pravi ribolovac”.

2. Ključne reči navesti u prvom paragrafu

Smisliti početak teksta koji će, na prvu loptu, uhvatiti pažnju čitaoca svakako je zahtevan posao. Ali, ubacivanje ključnih reči olakšava i ovaj zadatak.

Recimo da smo odredili 3 ključne reči koje će biti upotrebljene u tekstu. Neka to budu – štapovi za pecanje, oprema za pecanje i mašinice za pecanje. Zadatak je da ih iskoristimo u prve 2 – 3 rečenice.

Otvaranje teksta moglo bi da izgleda ovako:

Kupovina štapova za pecanje može predstavljati težak zadatak. Poput kupovine cipela, potrebno je odabrati opremu za pecanje koja će odgovarati baš vama i plenu za koji se spremate. Mašinice za pecanje koje ćete koristiti, mamci, najlon, sve je potrebno da odgovara baš vašoj ruci i bude u službi vašeg zadovoljstva.

Na kraju krajeva, postoji široka lepeza modela štapova za pecanje, a svaki je dizajnira posebno za različite tipove ribolovaca…

Pokušajte i videćete da ovako zadati okvir zapravo diktira i olakšava pisanje teksta. Nema potrebe da gubite vreme i nerve na komponovanje otvaranja. Samo se piše. Naročito ukoliko glavnu ključnu reč stavite odmah na početak teksta.

3. Ključne reči iskoristite i u pisanju međunaslova

Fokusnu ključnu reč iskoristite u makar jednom međunaslovu, ukoliko vaš tekst ima oko 350 reči. Neće škoditi ni da se ova sintagma pojavi u svakom međunaslovu. Ako vaš tekst ima 500 ili više reči, obavezno je da se glavna ključna reč spomene u makar 3 međunaslova.

4. Rasporedite ključne reči širom teksta

Izbegavajte da izabrane ključne reči ređate jednu za drugom u jednoj rečenici. Ukoliko to učinite Google će smatrati da ga spamujete i neće vašem tekstu dati prednost nad konkurencijom. Radije reči raspoređujte duž celog teksta – od početka do kraja, tako da rečenice budu prirodne kao i upotreba ključnih reči.

VAŽNO: Da bi pravilno koristili SEO optimizaciju za copywritere morate voditi računa o gustini upotrebe ključnih reči. Pravilo glasi na 100 reči fokusna ključna reč treba da se pojavi do 3 puta. Ostale ključne reči mogu se upotrebiti oko 4 puta u čitavom tekstu. Takođe, ključne reči u tekstu potrebno je boldovati kako bi Google na njih obratio pažnju.

Sva potrebna znanja iz ove oblasti možete steći na kursevima SEO optimizacije i copywritinga.
A sad na posao,

Ljubi vas vaša tetka Špaga.

Podeli:
Ivan Radojičić

Ostavi komentar