SEO optimizacija sajtova može biti veoma profitabilna kako u Srbiji tako i ako želite da radite za inostrano tržište. Kako se zapravo ulazi u ovaj posao i šta je sve neophodno da znate kada je u pitanju SEO za početnike? Nastavite da čitate i garantujem vam da ćete biti daleko informisaniji nego pre ovog teksta.
Kako početi SEO optimizaciju?
Ukoliko želite da počnete da se bavite internet marketingom za početak pročitajte sve što na netu nađete o SEO optimizaciji sajtova. Jeste li dobili napad panike? Šalila sam se, opustite se. Ovo je samo bio lak način da moju ključnu reč “SEO optimizacija sajtova” stavim na odgovarajuće mesto, a da ne moram baš da se pomučim oko toga. Zvuči lako? Paaaaa…. Legenda kaže da može biti.
Dakle, pročitali ste tetka Špagine lake blogove i dobili apsolutno sve informacije koje su vam neophodne kako biste postali Stiven Hoking dubokog kosmosa SEO optimizacije. Odabrali ste ključne reči i fraze… Guglali za još novih ključnih reči, i još, i još. Onda ste proverili i utvrdili da se cela Srbija takmiči za te iste ključne reči. Odustali ste, možda zaplakali, guglali oglase za radnike noćnog obezbeđenja fabrika u stečaju, proklinjali fakultet koji ste završili ili koji niste. Kad ste se malo sredili i kad je prvi nalet panike prošao, odluči li ste da se vratite kod jedine tetke koja zna više i od vaše tetke – tetka Špage. Ponovo ste pročitali tekst o SEO optimizaciji sajtova. I ovaj put odlučili da ne odustanete.
Ključne reči
Pre nego što počnete da pišete SEO optimizovan tekst morate razmisliti kojom temom se bavite i o čemu ćete pisati. Morate da upoznate proizvod ili uslugu koju kroz svoj tekst nudite. Ne plašite se da sebi i drugima postavite ključna pitanja za ključne reči: da li je proizvod/usluga vremenski ili prostorno ograničena (da li nadograđujete trepavice samo subotom u Mirijevu ili svaki dan u Beogradu i okolini), da li postoji nešto što vaš proizvod/uslugu odvaja od drugih slične vrste i čini je jedinstvenom…
Ovo je vrlo važna faza koja se ne sme preskočiti. Morate u nekoliko reči ili fraza ući u samu suštinu onoga što nudite. Ako su vam ključne reči suviše opšte to vam je kao da pokušavate da se ugurate u već krcat autobus koji hrli ka provaliji, ili u jedan od onih vozova u Indiji gde je prostor i na krovu popunjen.
Dakle, ako su već svi u tom autobusu onda se nemojte uzaludno u njega gurati. Nađite drugu liniju koja će biti prazna i kojom ćete se samo vi voziti. Dobro, i ona slatka bakica koja radi nokte u Mirijevu 2, ali njoj je oprošteno.
U svojim ključnim rečima i frazama budite što specifičniji: SEO za početnike, SEO optimizacija za rukotvorine, SEO za bakice koje subotom izlivaju nokte u Mirijevu 2. Rasplamsajte maštu, budite originalni.
Upoznajte svoju publiku
U svom SEO optimizovanom tekstu morate znati kome se obraćate. “Svima” nije pravi odgovor. Da li vam se sviđaju svi? U erotskom smislu? Eto, ni meni.
Kao početniku jako je lako skliznuti niz zečiju rupu i iz rečenice u rečenicu proširivati svoju ciljnu grupu i generalizovati ključne reči. Ma koliko bolno bilo, moramo ostati jaki i odupreti se ovom porivu. Po svaku cenu.
Još jedan veliki razlog zbog kojeg morate poznavati svoju ciljnu grupu jeste i taj što vi baš za njih pišete. Njihovim jezikom, koristeći njihov žargon, izraze, ulazeći u njihove potrebe.
Dakle, ako ste bakica koja radi nokte vaša ciljna grupa su žene koje žive u Mirijevu ili u blizini, koje imaju slobodnu subotu popodne i koje su jako slabe na slatke bakice koje, poput vas, uz izradu noktiju nude i čaj, kolačić i majčinski savet. A ima li nešto lepše od mirisa bakinog doma, vruće kafe, slatkiša i toplog razgovora u kojem vas niko nikada ne osuđuje.
Sada možete prestati sa pretraživanjem interneta za bakicom koja radi nokte u Mirijevu i voli sve koji kod nje dođu. Izmislila sam je. I dobro SEO optimizovala. I meni je žao.
Narativ
Još jedan razlog zbog kojeg je jako bitno da znamo svoju publiku jeste sam način pisanja. Iako SEO optimizacija i njena pravila deluju jako kruto, zapravo kroz priču dobijaju svoju pravu važnost.
Kada se pogleda shema rasporeda ključnih reči u jednom tekstu stekne se utisak da je, zapravo, cela suština pravilno smestiti SEO optimizovane ključne reči i onda oko njih razbacati ostale reči koje će, zajedno, dati kakav-takav smisao.
Sa jedne strane to jeste tačno, ali…
Važno je i kako i koju priču pričate i tkate oko svojih ključnih reči. Jer, kao u onoj reklami – sve je važno i zubi i duša.
Dakle, priča mora biti primerena temi i publici. I mora biti zanimljiva. Trebalo bi da da odgovor na najvažnije pitanje A ŠTA IMAM JA OD TOG? (kad mi nije dao Bog…)
Ako je SEO optimizacija namenjena guglovim pretraživačima i algoritmima kako bi vaš tekst lakše videli i shvatili da baka radi nokte na Mirijevu 2, sam tekst je namenjen ljudima da u njemu za sebe nađu neku korist. To može biti odgovor na pitanja koja imaju, da nauče nešto novo, da saznaju gde mogu da kupe jeftine polovne gume i zašto je važno da redovno održavaju svoje gume…
Narativ je lepak koji drži zajedno sve te SEO ključne reči i daje im smisao. I zbog toga je važan.
Hiljade i hiljade SEO sklekova
Kao i u svemu, i u učenju SEO optimizacije, vežbanje igra veliku ulogu. Svi mi padamo, ustajemo, pišemo, brišemo… Svaki početak je težak, pa tako i ovaj. Važno je vežbati i nikako ne odustati. Jer samo tako se SEO za početnike može pretvoriti u SEO za asove.
Razmišljajte, analizirajte i budite kreativni.
Voli vas tetka Špagina žena. J