Slajderi na web sajtu i zašto da odmah zaboravite na njih

1084
0
Podeli:

Dizajneri ih obožavaju, vlasnici sajtova umiru za njima, posetioci ih ne primećuju, a Google ih mrzi. Slajderi na web sajtu ili web carousel (vrteška), su jedostavan način da upropastite svoj home page, iznervirate klijenta i gurnete klipove u SEO točkove svog sajta.

Saznajte zašto je neophodno da slajderi odmah budu zabranjeni na web sajtu. I to u roku od odmah.

Kad slajderi na web sajtu unesu pometnju

Noćno nebo zaparala je svetlost moćnog reflektora. Na oblaku se ocrtao poznati znak slepog miša. Betman je ponovo potreban gradu. Ček, ček. Ne. Slepog miša je upravo zamenio pauk. Traži se Spajdermen da dođe u na adresu… Uf. Opet se promenio znak. Šta je ono pisalo, ulica? Prebrzo se sve dešava. Sada se ocrtava Mjolnir, Torov čekić. Piše da se hitno javi na broj telefona… O ne. Opet niko nije stigao da pročita. Ponovo je tu Betmenov znak.

Sve je tako zbunjujuće. Ovi slajderi se menjaju suviše brzo. Šta se hoće ovim? Da li su svi junaci potrebni i gde ili…?

Upravo ovakav utisak ostavljaju slajderi na web sajtu, stvarajući potpunu konfuziju na home page-u. A sve bi bilo jasno da se na nebu pojavio znak samo jednog superheroja. Grad bi bio spasen. Ovako…

Vrh home stranice sajta ima za cilj da zgrabi pažnju posetioca i sugeriše da će više informacija dobiti ako skroluje duž web sajta, dolazeći tako do poziva na akcijuCTA u dnu strane.

Slajderi na web sajtu, arhe neprijatelj SEO optimizacije

Kada je SEO optimizacija u pitanju. Jedno od glavnih pravila je da svaka stranica treba da ima samo jedan i samo jedan H1 tag (odnosno glavni naslov).

Slajderi na home page-u uglavnom vode ka unutrašnjim stranama. To znači da u sebi imaju neki tekst, tj naslov, koji je linkovan ka tim postovima. E, dragi moji, tu nastaje problem.

Ovi naslovi su obično kodirani kao H1 tag. To znači da, ukoliko naša prva stranica ima npr. 4 slajdera, mi zapravo imamo pet H1 tagova na home page-u. 4 iz samog slajdera plus 1 van slajdera na prvoj strani sajta koji smo ciljano odredili zbog SEO optimizacije.

Kada Google roboti dođu na naš sajt imaju šta i da vide – pet H1 naslova. Šta sledi? Spajderi zaključuju da nemamo pojma šta radimo, a slajderi na web sajtu su nam upravo doneli negativne poene i lošiju poziciju u rezultatima pretrage.

I tu nije kraj.

Sporo učitavanje home page-a. Pogodite ko je kriv

Slajderi su, zbog svoje zahtevnosti, obično najodgovorniji za sporo učitavanje home stranice na web sajtu. Naročito ako sadrže video, na šta je počeo da se loži sve veći broj vlasnika sajtova.

Eto nam još negativnih poena za naš SEO, jer što je sporije učitavanje, to će duže korisnik morati da čeka. A Google ne želi da korisnici čekaju, jer od njih živi i želi da im pruži samo najbolje sajtove. Ovaj problem postaje još veći kada se ima u vidu da većina korisnika internetu pristupa preko mobilnog telefona i sporijeg 3G ili EDGE konekcije.

Slajderi proždiru ekran

Slajderi na web sajtu zauzimaju poveći deo ekrana. Samim tim ostatak sadržaja na sajtu potiskuju naniže ispod folda i smanjuju preglednost. Inače, fold je deo sadržaja na sajtu koji je odmah vidljiv bez skrolovanja. U njemu se može nalaziti različit sadržaj – slike, tekst, widgeti, formulari… i naravno mrski slajderi.

Od najveće je važnosti da u ovom delu bude jasno vidljivo ono što je najvažnije u ponudi samog sajta. Tako će posetilac biti potaknut da klikne dalje, zadrži se na sajtu i lakše postane kupac ili korisnik usluge koju nudite.

Prvi fold je najvažniji deo na home page-u, a slajder mu, svojom veličinom, puca u noge. Naročito ukoliko slajder na web sajtu zauzima ceo ekran – sjajan izum dizajnera, pogađate, na uštrb SEO optimizacije sajta.

Slajderi na web sajtu – smrt za konverzije

 

Privoleti ljude da dođu na jedan sajt, samo po sebi, predstavlja malo čudo. SEO, društvene mreže, oglasi, reklame, sve je u službi ovog čina – da klijent odabere vaš sajt, a ne sajt konkurencije. I kada dođu na vaš sajt, tek tada počinje borba za konverzije – pretvaranje posetioca u kupca.
Zašto bi ste onda slajderi na web sajtu koje posetioce iritiraju, bili deo vašeg arsenala?

Kako da znam da posetioci stvarno ne vole slajdere?

Prvo, samo 1% ljudi klikne na slajder. Dokazano. Uostalom, da li vi imate običaj da kliknete na njega? Ako i kliknu na slajder, 89,1% od onih koji uopšte kliknu, to čini na prvom slajderu, dok su ostale rotirajuće sličice, praktično, nezapažene.

Šta to znači?

Ako samo 1% ljudi klikne na tako veliki deo home stranice, to znači da uludo traćite ovaj prostor koji vam ne donosi konverzije. Samo zato što mogu, ne znači da je i potrebno da se slajderi na web sajtu iskoriste. Zašto bi to sebi radili?

Hero layout, rešenje koje vam treba

Šta je hero layout? U pitanju je privlačna slika ili grafika, u headeru sajta koja priča pravu priču o onome što radite. Dobar primer su sajtovi EliteStrategies ili Chemistry.

Šta im je zajedničko? Hero layout se nalazi u prvom foldu i donosi im odlične konverzije i poene za SEO. I to sve čini zato što:

  1. Ove stranice su statičke što znači da nema problema sa brzinom učitavanja jer nema nikakvih “mrdalica” i JavaScripta koji treba sinhronizovati. Ujedno, ovako se obezbeđuje jednako iskustvo korisnicima i konzistentnost u prikazivanju na različitim uređajima i veličinama ekrana.
  2. Hero layout je bolji za optimizaciju sajtova za rezultate pretrage. Svaki fold, od prvog do poslednjeg ima svoju priču i nema umnožavanja H1 tagova.
  3. Slajderi na web sajtu otežavaju promenu izgleda. Uglavnom ste osuđeni na slike sa nešto teksta i dugmetom koje se rotiraju, a za svaku izmenu potreban vam je programer. Hero layout vam pruža raznovrsnost u svakom pogledu i može izgledati baš onako kako želite vi i posetioci sajta.

Dakle. Ako želite da svoju igru podignete na viši nivo, potrebno je da slajderi na web sajtu nestanu iz vašeg života. Ukoliko ih klijent baš želi na svom sajtu, objasnite mu šta zapravo gubi i recite mu da postoji bolji način koji daje uspešnije rezultate.

Vi ste profesionalaci i samo zato što se klijentu nešto dopada ne znači da niste dužni da ga izvedete na pravi put.

Toliko o tome i ne grešite više, za to nema razloga sada kada je tu kurs SEO optimizacije.

Ljubi vas vaša tetka Špaga.

Podeli:
Ivan Radojičić

Ostavi komentar