Šta ja imam od toga? Najvažnije pitanje za marketare i copywritere

1150
0
Podeli:

Internet marketing i copywriting su striktna disciplina u kojoj je potrebno samo pratiti određena pravila”. Ako je ovo pretpostavka od koje krećete, uspeh će garantovano proleteti pored vas dok kažete “keks”. Uspešan marketing i najbolji copywriting nisu nikakva nauka već empatija. Ljude interesuje jedno, glavno i najvažnije pitanje – Šta ja imam od toga? Šta je to što ću zapravo dobiti ako uradim ono što od se od mene traži? I u tom pogledu morate saosećati sa njima i njihovim potrebama.

Bez obzira da li se radi o prodaji proizvoda/usluge, pretplati na blog ili newsletter, kliku na link koji ste podelili na Facebooku… ovo pitanje ne smete nikada zaboraviti. Ako ono ostane bez odgovora uzalud vam, pokloni, šareni baloni, popust i “boli glava” web sajt.

“Šta ja imam od toga?” je vrednost koju nudite ciljanoj publici kako biste je uverili da su vaši proizvodi i usluge vredni njihove pažnje. Ujedno, obraćanje pravim potrebama klijenata je način da se izdvojite od konkurencije i EPP poruka kojima smo svakodnevno bombardovani sa svih strana.

Neophodnost pružanja odgovora na pitanje “Šta ja imam od toga?” zapravo je univerzalna. Pored prodaje artikala i usluga, ovo pitanje je uvek aktuelno i kada su u pitanju nove ideje i pokreti, religije, razgovori za posao, sklapanje ugovora…

Čini drugima ono što želiš da drugi čine tebi

Razmislite šta je to što baš vas lično motiviše i interesuje. Da li vam, pre nego što nešto kupite, uvek na pamet padne pitanje – Šta ja imam od toga?

Potpuno je isto sa svakim od nas. U tome je tajna dobrog offline ili online marketinga. Možda vam zvuči suviše jednostavno, ali upravo je ovo stavka koju marketari najčešće previde. Posledice su spora prodaja, manjak interesovanja za sadržaj koji se nudi, opadanje popularnosti brenda na društvenim mrežama…

Jedan od najboljih primera brenda koji je u potpunosti prigrlio koncept “Šta ja imam od toga?” jeste kompanija Apple.

Njihova marketinška strategija jeste naglašavanje ključnih benefita koje ostvarujete korišćenjem Apple uređaja svakoga dana. Brz rad, sigurnost, lakoća upotrebe, cool faktor… Sve same dobiti u prvom planu.

Apple tvrdoglavo odbija da govori o brzini procesora, količini RAM memorije, snazi grafičke karte. Čak generalno izbegava tehnički žargon i priču o specifikacijama uređaja koja bi mogla da zbuni i odbije klijente. Rezultati ovakvog nastupa su evidentni. Da nisu, danas niko ne bi ni čuo za “jabuku”.

Šta ja imam od toga – primarne i sekundarne dobiti

Dakle, uspešan marketing i dobar copywriting kreću odgovorom na jedno pitanje: Šta ja imam od toga? Ovakav nastup nema nikakve veze sa veličinom brenda ili novcem koji vam stoji na raspolaganju. Suština je u postavljanju klijenta u centar. Ostalo dolazi samo.

Međutim. Ovde je potrebno napraviti oštru razliku između primarnih i sekundarnih benefita. O čemu se zapravo radi i zašto je ova distinkcija važna?

Jednostavno rečeno, primarne dobiti, u najvećem broju slučajeva, ljudima su manje bitne od sekundarnih! Ovi indirektni benefiti lakše ostvaruju emotivnu povezanost kupca i proizvoda i igraju presudnu ulogu u odlučivanju da li će se na nešto potrošiti novac ili ne.

Vratimo se na primer Appla kako bi smo pojasnili stvari. Brzina procesora novog iPhona, jačina njegove grafičke karte, rezolucija ekrana, kvalitet zvučnika… to su sve primarne dobiti. Ali, kako neko može da se zaljubi u grafičku kartu?

S druge strane, pokazivanje svog stila, biti cool, posedovati novi vrhunski gadget na kome će ti drugi zavideti, biti u stanju da brzo i lako napraviš profi fotku na koncertu… predstavljaju sekundarne dobiti. Sa njima se kupac može identifikovati. U stanju je da zamisli kako mu društvo prilazi da šmekne novi telefon i svi mu se dive.

Ovo su već čiste emocije sa kojima nema promašaja. One najdirektnije odgovaraju na pitanje “Šta ja imam od toga?” i prodaju ovaj telefon, bez obzira na to koliko mu je cena visoka.

Prema tome. Dajte svojoj ciljnoj grupi odgovor na pitanje “Šta ja imam od toga?” i priuštite im mogućnost da se emotivno vežu za ono o čemu pišete. Uzvratiće vam vernošću i pažnjom koja se novcem ne može kupiti.

Naučite sve tajne marketinškog pisanja na copywriting kursu na Kolarcu.

Ljubi vas vaša tetka Špaga.

Podeli:
Ivan Radojičić

Ostavi komentar